Den 15:e dec.


Idag har jag varit ledig och har för första gången på mycket länge tagit vara på dagen.

Vaknade vid 10, så jag tog lite sovmorgon, och sen var det tvättstugan vid halv 11 till 14.00, trodde vi ialla fall.
Det blev lite krångel på maskinerna! Hade tvättat klart och skulle bara vänta på att tummlaren och resten av tvätten skulle bli torr. Så jag, Elle, Zackarias, Sonny och Max drog till Mobilia och kollade runt lite men när vi kom hem och skulle fixa det sista så hade inte torktummlaren gjort sitt, allt var blött och jobbigt. Vi fixade en ny tid och slängde in allt i den andra tvättstugan och väntade en timme, till klockan 14 vill säga. Men den torktummlaren strejkade den också, så först vid tre var allt klart. Stressigt!

Tjugo minuter senare, vid 15.20 hämtade jag upp Kristin från skolan och vi åkte och shoppade skor =)
Det var supertrevligt, kul att umgås med lillsyrran lite. Vi hittade jättefina stövlar, jag ett par och hon två såklart! =)
Sen var vi förbi jobbet och hälsade på lite snabbt =) och hämtade kartonger till Elles julklappsinslagning.
Efter det skjutsade jag hem syrran och påbörjade mina julklappsinköp i stan vid 17.30, lite stressigt.
Men jag hann det jag skulle, duktig som jag är =) Kanske var för att jag bara var i en affär?! =P Haha!



Sen hämtade jag upp Sammy och fick lite sällskap när det bar iväg till Tornby igen,
Gick på Ikano och hittade massor med fina julklappar. Så nu är jag ganska mycket fattigare och nästan klar med allt jag ska köpa, det är bara lite småsaker som är kvar och sen syrrans födelsedagspresent såklart. =)
Kom hem vid 20 tiden och lagom till maten var klar, vilken tajming. Ris och nuggets, gott!
Tack så mycket för maten Sonny =)

Resterande tid av kvällen blir nog till att fixa matlåda tills imorgon, för riset och såsen tog slut förut =) Diska lite och sen hoppa in i en varm och skön dusch =) Och sist men inte minst slå in julklapparna så man har det gjort också.

Och på tal om det vill jag bara säga att jag är mycket tacksam över att jobba i butik, men att inte vara en av alla dom.
Dom som får stå och slå in julklappar till människor som kommer och handlar saker. Det kan inte vara så roligt i längden. Visst att dom första femtio kan vara trevligt att stå och fixa med, men inte efter några dagar. =/
Tycker lite synd om dom faktiskt.

Saknar dig också, massor!   ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0