Den 17:e nov.


Nu var det ett bra tag sen jag skrev någonting, och det känns kan jag lova =)
Men jag har varit en upptagen människa dom senaste dagarna. Lite häftigt att kunna skriva det, men så är det;

Torsdag;
jobbade till klockan 18.15, och under fikat ringde Sofia och kollade vad jag hade för planer för kvällen..
Så efter jobbet hämtade hon upp mig och vi åkte hem till henne och käkade gott och tog ett glas vin.
Fick lite mer sällskap och mer alkohol, sen utgång. Hade det riktigt trevligt, men det är lätt hänt av vimmel och alkohol =)

Fredag;
vaknade hos Sofia, tog bussen hem och hoppade in i en uppfriskande dusch, och började jobba klockan 11.45.
Det var ett totalt kaos nästan hela dagen, köerna var långa, ständiga frågor om glöggen och lite tung i huvudet.
Slutade halv åtta och stötte ihop med en god vän som var på väg att handla öl, och det slutade med att jag hängde med han på fest och var social med resten av folket där, ialla fall ett tag.
Var mer sugen på en varm skön säng, så jag tog bussen hem igen vid 12 -tiden. Lite tråkigt kanske, men väl behövligt.

Lördag;
fick en lång sovmorgon, det var riktigt skönt, och sen fick jag ett leende på läpparna när jag vaknade =)
Elle styrde och ställde som vanligt, duktig som hon är och sen fick hon lite besök.
Själv drog jag till IKANO och shoppade lite nödvändiga saker till kvällen.
Klockan 16.00 var hela familjen samlade på Konsert & Kongress på professorsinstallation och doktorspromotion.
Det låter fint och det var det också, lite speciellt och mycket viktigt för de personer det handlade om.
Och en av dom var ju då min mamma =) Hon fick en krans på huvudet, av någon anledning, och ett diplom. =)
Tillställningen var klar vid halv sju och sen var det trerättersmiddag som gällde för mamma och pappa. 
Jag och syskonen gick på restaurang och lyxade till det lite vi med. =) Och sen blev det kaffe hos mig.
Resterande kväll blev mycket härlig och mysig för min del.. =) mer än så säger jag inte  ♥



Söndag;
vaknade med ett leende på läpparna även denna morgon. Underbart!
Om det ändå kunde vara så varje morgon, då skulle jag vara världens lyckligaste hela tiden. =)  
Ville inte riktigt kliva upp ur sängen direkt, men klockan var redan mycket och klockan ett skulle jag och familjen vara hos morfar och fira honom på hans 70 årsdag. Så lite stressad kände man sig.
Efter en dusch och ytterligare en halvtimme var jag fit-for-fight, och sen var det firande på hög nivå med socialt sällskap och allt som tillkommer på storkalas. God mat och goda skratt =)
Kom hem runt sju på kvällen och sen blev det Ensam mamma söker och film och mys ♥

Ett stort grattis till morfar också, såklart =)



Fick en repris av gårdagen i morse också, lite sovmorgon vill säga.. =P
Idag är jag ledig och har inte gjort speciellt mycket hittills och tänkte göra precis likadant resten av dagen också. =)
Ta det lugnt och njuta av att bara vara.
Och tänka tillbaka på den underbara helgen man har fått vara med om, och mycket annat   ♥

Elle är hemma och är sjuk, och Tobbe är på väg hit nu på en kaffe, så lite sällskap får jag även idag =)
Ha det fint.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0