Den 19:e nov.


Ytterligare en dag på jobbet är avklarad, i och för sig en väldigt kort sådan, men ändå =)
Hann vara effektiv och go och glad mot kunderna ialla fall. Sånt tar ingen tid.

När man sitter och tänker på sina timmar man spenderar på att arbeta, så känns det som att mitt jobb inte är så händelserikt, man tar en dag i taget och vet att kommande dag troligtvis ser likadan ut. Men det är inte riktigt så ändå.
Det är alltid någonting nytt på gång, ibland positivt och ibland negativt, såklart.

Det var någonting som slog mig alldeles nyss faktiskt, efter att ha bloggat ett tag, och skrivit ner det mesta av vad som händer i mitt liv, så känns mitt jobb ändå ganska händelserikt. Eller så är det alla timmar jag spenderar där, som sagt.
För det kan bli ett par i veckan. =)

Idag var ialla fall äckel-gubben inne, inga dikter den här gången, men ett obehagligt påträngande som gav mig rysningar.
Att man inte kan få arbeta ifred.
Ge mig tusen sura kunder, liknande han igår, om jag får slippa det där äcklet!
Den här gången polisanmälde jag honom, satt i en kvart - tjugo minuter och pratade med en trevlig kvinnlig polis.
Jag vet innerst inne att det inte hjälper, men för stunden känns det bra.

Men sen är man ju indragen i det där igen. Anmälningar, telefonsamtal, upprepningar, och ingenting som händer.
Eller så är det bara jag som har dåliga erfarenheter. Låt oss hoppas på det.



Förövrigt mår jag som en jo-jo, det är upp-och-ner och det är jorden runt, och utgång med hunden. Ibland allt på en gång. Man kan väl säga att den här jo-jo;n används av en amatör som inte riktigt vet hur allting fungerar.
Eller som vet hur det fungerar men som bara råkar ställa till det ändå, trassel på snöret och knutar mitt i alltihop.
Det är inte lätt inte, men vem har sagt att det ska vara det. =)


"Du lever bara en gång och den gången är nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det är du"

Tack och hej!





Kommentarer
Postat av: Sara "Stellan"

"sitt inte hemma och vänta på att nått ska hända" :P

2008-11-20 @ 00:55:40
URL: http://sawah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0