Den 5:e nov.


Idag är det sex månader kvar tills jag fyller, och det är lite mobbat att tänka i dom banorna redan, men vafan =)



Min dag har varit bra, den har varit väldigt lång bara, även att den än så länge varit lika lång som en dag brukar vara hittills. Men känslan är inte densamma. Seg och mycket att göra.
Jag ljuger inte när jag säger att jag är glad att den snart är över.

Tog på mig lite mer ansvar idag, det var spännande och roligt. Härligt att veta att man är betrodd, det gör mig glad.
Förövrigt är det mycket sjukdom som härjar på jobbet nu, vi är så många som fem man kort.
Tur för oss har vi stor back-up. Det behövs i dessa dagar.
Men jag önskar att dom andra snart blir friska också, såklart, det är inte kul att vara sjuk inte.



Kom hem 20.09 för att vara exakt, pratade med mamma och pappa i telefon när jag gick hem,
tycker inte riktigt om att gå hem själv, men när man har någon i luren så känns det genast bättre.

Dom mådde bra, men alla i familjen är ledsna över Jumbo, en av våra hästar.
Han har en tumör och mår inte alls bra och måste tyvärr avlivas.
Det är väldigt tungt, han är så go den gamlingen, och sällskapssjuk.
Tycker så synd om Texas, vår andra häst som kommer känna sig väldigt ensam, och sakna honom till tusen.
Det kommer vi alla att göra. =(

Och sen en annan tråkig sak, när man ändå ta upp sånt.
En av våra små kattungar vi fick i somras, som pappas golfvän och hans kära familj tog hand om är också sjuk.
Det var min favorit, som jag själv nästan ville ha. Alice heter hon, jättesöt sköldpaddsfärgad hårboll.
Hon är allergisk mot kattmat, och får utslag av den. Och dom kliar hon såklart sönder, och river upp hela sig själv.
Dom har fixat specialmat, och hon går med tratt runt halsen, men kliar ändå sönder kroppen.
Så det enda rätta är att avliva även henne. Stackars sötnosen.
Jag känner en lättnad över att jag inte tog henne, om omständigheterna hade varit annorlunda.
Då hade jag mått ännu sämre än jag redan gör nu. Tycker så synd om henne, och om Jumbo.
Usch, vilken röra allt är just nu.



Satte på Bonde söker fru när jag kom hem, man får lite pirr-i-magen-känsla av att kolla på det =)
Dom beskriver sina härliga känslor dom har till varandra och hur kul det skulle vara om dom lyckas träffa den rätta.
Men Elle säger att dom säkert går på manus, hon tror inte på kärlek vid första ögonkastet,
hon är lite seg på sånt och vill säkert att man går förbi en gång till =P 
Så Elle säger att det alltid är samma sak, dom är så kära i någon dom knappt känner, och det är sjukt.
Men ibland så blir man kär så fort. =) Det tror ialla fall jag, hon är så gullig.

Nu är det Efterlyst som går i bakgrunden, och efter det blir det sängen. Det ska bli skönt.

Ha en trevlig kväll gott folk.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Men pucko man kan inte har pirr-i-magen-känsla till alla killar;)



Hoppas efterlyst var bra, ja somnade nog gott som vanligt när du sitter i mitt rum:P haha

2008-11-06 @ 19:20:41
Postat av: MillahSundberg

Hehe! Du HAR ju pirr i magen, heela tiden, de är ju därför du gillar Bonde.. ;P Älsk. När får man träffa han med stort H då? (:

2008-11-08 @ 12:15:57
URL: http://millahsundberg.blogg.se/
Postat av: MillahSundberg

Förresten, varför skrev du inte sådär fint när din fisk dog! =O Haha! ;)

2008-11-09 @ 12:53:54
URL: http://millahsundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0