Den 30:e okt.


Jag älskar vintern, det är nästan så det toppar sommaren i vissa fall.
Det är så härligt när det är minusgrader ute, en liten chock när man kliver utanför dörren.
Helst ska det vara snö också, inte allt för mycket. Men lite. Så det knarrar under skorna när man går.
Det är en obeskrivlig kärlek jag har, när det är så där behagligt kallt. Man känner sig så pigg och fräsh.

I år kommer jag förhoppningsvis bli så förälskad. I vintern. I kylan.
Att veta att det är varmt och mysigt inomhus, vilken gör att man ibland, ganska ofta, längtar in,  
precis som det är när man är kär, en varm känsla inombords.

Jag längtar. Allt som har med hösten att göra är så grå och trist. Och långsam.
Precis som tiden det tar innan man hittar den där speciella personen, personen som lyser upp stunden. Dagen. Livet.

Idag fick jag en försmak på den känslan, och det värmde. Det snöade =)

Jag hoppas att jag snart får bli förälskad, för jag vet att jag tycker om känslan.
När allt annat betyder lite mindre, och hjärtat slår lite hårdare. Och mer meningsfullt.



Annars är allt bra med mig.
Jag längtar tills imorgon, då är det fredag och då finns det ofta mycket att längta till =)
Så det är lika bra att tacka för den här dagen och gå och lägga sig, istället för att dra ut på tiden.

Puss och godnatt. 

   

  

Kommentarer
Postat av: MillahSundberg

Hehe, fan va poetiskt! =) Jag vet att du är kär!<3

2008-10-31 @ 11:28:29
URL: http://millahsundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0