Kaos på jobbet!





En handskriven infolapp vi satte upp i vår butik för att meddela kunderna om problemet.

Vi fick stå dörrvakt och släppa in kunderna i omgångar för att inte får för lång kö i vår enda kassa som var igång. Så fort vi släppte på vid entrén öste det in folk och knappt en minut senare stod alla i kön, som man nyligen fått halverad. Och så höll det på. Var väl en cirka 30 personer som stod i kö under dom timmarna vi bara hade en kassa.

Det varade i ungefär fyra timmar, från att vi öppnade klockan 10 till klockan 14. Kanske att den var 15.

Efter det fick vi igång en till kassa, och en kvart senare ytterligare en till. TUR DET!

När jag slutade vid 19 så fungerade alla åtta kassor precis som vanligt! En lättnad inför lönefredagen imorgon.


Det roliga i det hela, för det fanns! Var att jag och Jimmy blev bosatta i kassan under dessa timmar. Anledningen; (utan att skryta) var för att vi snittar flest kunder i timmen. 125 kunder på en timme lite slarvigt räknat. Är man grym eller är man grym??! :)

Men nu är jag helt slut, för det tog på krafterna! Stress, stress! Som jag inte ens ska styra med. Fyy mig! :)

Kommentarer
Postat av: Mami

Bra jobbat! Som kund uppfattar man inte att man bara får en halv minut med kassörskan?! Haha... Trevligt på kort tid!

2010-04-22 @ 21:56:56
Postat av: Jenny

Tackar! Fick beröm för att det gick som fort som det faktiskt gjorde, så det var ju skönt. Inga sura kunder idag inte :)

2010-04-22 @ 21:59:12
URL: http://jennyacsundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0