Försäkringskassan



Har precis pratat med Försäkringskassan om graviditeten: får samma konstiga känsla varje gång.

Man sitter i telefonkö - dom säger att jag har plats nr 355 - väljer att dom ska ringa upp mig - dom säger en ungefärlig tid på när det kan bli (20 minuter denna gång) - dom ringer upp någon halvtimme senare efter att den beräknade tiden gått - vi pratar och jag får svar på mina frågor och vi lägger på - i samma sekund känns det som jag missat att fråga någonting som var riktigt viktigt. Och så sitter man där.

Men personen i fråga tyckte att jag skulle ansöka om hel havandeskapspenning och sen får jag själv välja när jag vill gå hemma - om ansökan går igenom vill säga. Vilket jag hoppas på.

60 dagar innan beräknat datum kan man får ersättning för, och för min del är det om två veckor. What?! Jag är (nästan) fullt kapabel till att jobba nu tänkte jag och ansökte om det först någon vecka in på november. Hoppas inte jag gjort bort mig. Jag kan ju allt enligt mig själv ibland - eller ganska ofta.

Nu ska det bara skickas upp till lönekontoret för Systembolaget för att skrivas på så jag får rätt ersättning och sen är det bara hålla tummarna. Önskar verkligen att jag slipper julstressen - jag och stress går inte ihop fick jag lära mig förra sommaren. Kanske ska ha den tanken med mig nu?!

Önska mig lycka till. (förlåt om det blev ett riktigt boooring inlägg)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Kan man inte få se lite magbilder?! :D

2010-10-12 @ 19:29:54
URL: http://lisapetri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0