Ångest och längtan!



Idag har jag haft en otroligt dålig dag på jobbet! Det är katastrof! Kort och gott: katastrof!

Samtidigt har det varit en bra dag på jobbet, det är det som gör det hela så splittrat. Fick riktigt goda nyheter angående några förändringar som kommer att göras i höst. Och jag längtar efter att få skriva kontrakt på det hela. Precis innan jag blir mammaledig går jag på en tjänst som jag önskat få sen jag i stort sett började.

Och på tal om den lille: bebisen lever livet i magen, rör på sig nästan hela tiden! Har inte vant mig vid det än :) Men det är otroligt mysigt och igår fick jag verkligen se att det var någon där inne. Såg när det lilla livet rörde sig! Det var obeskrivligt! Hur underbart som helst samtidigt som det var lite läskigt :) Jag tror till och med att jag skrek till när jag såg det :) Typiskt mig!

En till sak som tynger mig är det där med att hitta tid. Tid till att gå till mödravårdcentralen för att se så allt ser bra ut. Väga och mäta mig eller vad man nu kan tänkas göra. Vill inte behöva ta ledigt för att åka iväg och göra det och eftersom både jag och Fredrik vill vara med är det omöjligt att hitta tid. Jag blir galen. Och jag skulle ha besökt dom förra veckan.

Vill såklart att vår blivande lilla familj alltid ska komma i första hand, men det känns som jag lägger det åt sidan ändå. Är så besviken på mig själv, det här ska vara en härlig stund där man knappt bryr sig om någonting annat, eller?!..  Vad dålig jag känner mig!! Usch!

Kommentarer
Postat av: Millah

Känn inte sådär! :( Ni är dem bästa i världen, oavsätt om jobbet kommer först just nu. Det gör det för alla nångång, bättre nu än när bebis är ute och "lider" av det "på riktigt".

Älskar Er! <3

2010-09-22 @ 20:35:20
URL: http://millahsundberg.blogg.se/
Postat av: Millah

Och sålänge det känns bra i magen och lillen rör på sig då och då (som du precis skrivit att den gör) så är jag övertygad om att den har det bra. :)

2010-09-22 @ 20:36:08
URL: http://millahsundberg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du är världens bästa :) Får mig lugn och fin hur lätt som helst <3



Jag hoppas att den mår superbra, annars skulle den nog inte leva rövare där inne så som den gör. Men vad obehagligt det är på samma gång som det är mysigt. Det har du inte förvarnat mig om ;)

2010-09-22 @ 21:49:15
URL: http://jennyacsundberg.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej hej, va härligt att höra om allt som händer i era liv just nu. Tungt som lätt.

Hoppas ni har möjlighet att ha oss över helgen,( vilken det nu va Mathias och Fredrik talade om)så vi kan få en catch up!

Månag kramar

2010-09-23 @ 10:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0