24 juli, förlossningsberättelse

 
Vill skriva några rader om hur våra dagar var innan Alicia kom till oss, dels som minne till mig själv och sen kanske några av er tycker det är skoj att läsa med :)
 
Den 17 juli klockan två på natten började förvärkarna komma och satt i till lunch samma dag med mellanrum på ungefär tio minuter. Tog en dusch och värkarna avtog i fyra-fem timmar sen kom dom tillbaka och då med tre-fem minuters mellanrum. Trodde det var dags att bli fyra i familjen och började packa BB-väskan, samt väskan till William (borde ju ha packat tidigare) :) Ringde förlossningen och bestämde att vi skulle åka upp, och kom dit vid tio på kvällen, men efter två timmar och en tablett Bricanyl (stavas?!) så avtog värkarna och vi spenderade natten på sjukhuset i lugn och ro. Åkte hem vid sju dagen efter, pigg och utvilad och värkarna var som bortblåsta, i alla fall en halv dag, sen satte dom igång igen.
 
Den 18, 19 och 20 juli var dagar fyllda av onda värkar och mycket soffläge, vilade så gott som möjligt gick och sov i 15-20 minuter åt gången. Det var inte direkt den där vilan innan förlossningen som man hoppats på. Redan nu hade mina aningar om att det var en flicka inne i magen växt otroligt mycket, för inte är pojkar så besvärliga ;)
 
På kvällen den 20 juli var vi hos mamma och pappa på grillkväll :) Bra tajming! När maten var klar runt åtta tiden satt jag och pustade och frustade värre än vargen i "Dem tre små grisarna" och ringde till förlossningen. Vi blev inskrivna kl 21.23 och 00.14 föddes hon, tre timmar som gick otroligt fort. Nästan för fort ;)
 
Med William satte värkarna igång klockan fem på eftermiddagen dagen innan, och han kom till världen vid kl 14.04 dagen efter. Tolv timmar på förlossningen och knappt några förvärkar innan som gav oss en aning om att han var på väg till oss. Så det där om att varje graviditet är annorlunda kan jag gott hålla med om :) Men ack så fantastiska på sina speciella sätt och vis ♥
 

Kommentarer
Postat av: Millan - Tvåbarnsmamma i Augusti

Åh vad spännande, jag gillar att läsa förlossningsberättelser, antagligen för att alla är så himla olika! =)

Sv: Nej men vad knäppt! Men skönt att inte vara ensam då ;P Då kan jag ju inte vara helt knäpp.

2012-07-24 @ 21:34:35
URL: http://mammami.se
Postat av: Emha

Stort grattis till er & lilla Alicia och stolta storebror William! :) Härligt att allt gick så fort när ni väl kom in till förlossningen även om dagarna innan var tunga!
Nej jag har tyvärr inte blivit moster ännu, en liten rackare som inte kan passa tiden tror jag ;-) Syster går in i vecka 42 nu, så vi får se när han kommer helt enkelt! :)

2012-07-24 @ 21:36:58
URL: http://onlyemha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0